Wednesday, July 31, 2013

Kenapa Miracle Apricot Seed (MAS-B17) Tiada Kelulusan KKM?



Seringkali kami menerima soalan ini daripada pengguna, mungkin kerana pengguna tidak mempunyai maklumat yang tepat berkenaan kelulusan KKM dan ada pihak yang memanipulasikan kelulusan KKM.

Oleh kerana MAS-B17 adalah makanan kesihatan sama macam MILO, ANLENE, Susu Dutch Lady dan sebagainya, maka tidak perlu didaftarkan di Bahagian Farmasi, Kementerian Kesihatan Malaysia. Pihak kami telah menghubungi pihak KKM & Farmasi dan telah dimaklumkan bahawa hanya ubat-ubatan beracun dan ubat tradisional mesti didaftarkan mengikut AKTA Jualan Dadah 1952, di bawah kawal selia Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK), Kementerian Kesihatan Malaysia.

MAS-B17 adalah 100% biji aprikot, 100% bahan semula jadi dan 100% tanpa bahan pengawet, dan di bawah kategori makanan. Oleh yang demikian, MAS-B17 tidak perlu atau tidak boleh dikategorikan sebagai UBAT. Cuma ramai yang menganggap ianya seperti UBAT kerana ramai yang sakit telah pulih atau beransur pulih daripada masalah kesihatan mereka.

MAS-B17 bukan mengubati tetapi mencegah dan merawat pelbagai jenis penyakit, terutamanya kanser. MAS-B17 adalah makanan kesihatan yang amat berfaedah kepada manusia kerana khasiatnya.

Kita berusaha, Allah menentukan. Setiap penyakit ada penawarnya.

Jangan jadikan ubat-ubatan yang kebanyakannya mengandungi dadah or bahan-bahan kimia sebagai makanan anda. Jadikan MAS-B17 sebagai amalan makanan kesihatan keluarga.

No comments:

Post a Comment