Monday, July 22, 2013

Kebaikan Miracle Apricot Seed B17 (MAS-B17)



1. Miracle Apricot Seed (MAS) mengandungi Vitamin B17 yang dapat merawat kanser dan penyakit kronik.
2. Biji Aprikot mengandungi kadar kepekatan Vitamin B17 yang tertinggi jika di bandingkan dengan biji-biji buah yang lain. Biji epal adalah yang kedua tertinggi. Apabila anda makan sebiji epal, makanlah kesemuanya iaitu bijinya dan lain-lain. - Sumber daripada World Without Cancer.
3. Miracle Apricot Seed dapat mengurangkan bintik-bintik hitam & jerawat, sel-sel mati serta menghilangkan kulit kasar . Hasilnya kulit terlihat lebih berseri-seri dan pemukaan kulit wajah lebih halus. Makanlah sebanyak 2 hingga 4 biji kapsul  (2 kali hingga 3 kali sehari). Banyakkan memakan buah, terutama carrot.
4. Miracle Apricot Seed (MAS) mampu merawat darah tinggi. Makanlah 2 hingga 4 biji kapsul sebanyak 2 hingga 3 kali sehari. Selain itu banyakan memakan buah-buahan.
5. Miracle Apricot Seed (MAS) sesuai diamalkan oleh wanita yang baru putus haid kerana buah itu mengandungi boron, yang merangsangkan pengeluaran hormon seks estrogen. Biji aprikot juga membekalkan garam galian kalium untuk menjaga kesihatan jantung, zat besi untuk menghindarkan keletihan dan jangkitan dan juga silika, sejenis sebatian yang menjamin kesihatan kulit, rambut dan kuku.
6.  Miracle Apricot Seed (MAS) mampu memulihkan badan selepas berhenti merokok. Aprikot sejenis buah yang berwarna kuning yang sama rupanya seperti buah plum atau pic. Ia kaya dengan beta-carotene, sejenis bahan anti pengoksida dalam vitamin A, dan berkalori rendah. 3 biji buah Aprikot membekalkan beta-carotene lebih 50 peratus daripada keperluan harian dan hanya 50 kalori. Kajian-kajian menunjukkan bahawa pemakanan yang kaya dengan beta-carotene seperti biji aprikot menghindarkan penyakit barah, terutamanya di bahagian tenggorok, paru-paru dan pankreas. Biji aprikot sesuai diamalkan oleh mereka yang sudah atau berhajat untuk berhenti merokok kerana ia berperanan menghilangkan kesan-kesan nikotin, sekaligus mempercepatkan proses pemulihan dan penyembuhan. Kandungan beta-carotene dalam biji aprikot juga membantu menghindarkan pengerasan dalam saluran darah yang menjadi punca penyakit jantung karonari.
7. Miracle Apricot Seed (MAS)  mampu mengurangkan berat badan, tekanan darah tinggi & kolestrol dalam darah.


No comments:

Post a Comment