Sunday, September 8, 2013

Pengambilan MAS-B17 Bagi Ibu Mengandung

Adakah ibu mengandung boleh mengambil MAS?

Menurut beberapa pengkaji B17, tiada halangan, kerana biji aprikot adalah 100% bahan semula jadi. MAS-B17  bukan ubat dan tidak mengandungi toksin. Tetapi kita tidak mahu mencadangkan ibu mengandung untuk mengambil MAS-B17 dan kita tidak mahu menanggung risiko. Seandainya mahu mengambil MAS-B17 juga, selepas kandungan melebihi 6 bulan. Kita menyarankan agar mengambil MAS selepas beranak. Ketika pantang sudah mengambil MAS.

Menurut Hirma Aziz (seorang yang mengambil MAS selepas bersalin), "Benar seperti info di atas. Seperti saya, saya mula mengambil MAS ketika berpantang di minggu ke3.. Saya tidak mengambil apa-apa jamu sebab baby kena demam kuning.. Dan masih mengamalnya sehingga kini.. Hasilnya saya turun berat badan 18kg, athsma saya boleh dikatakan sembuh, tidak gatal selepas makan seafood & baby saya belum lagi demam.. Cuma ada batuk & selsema.. Itu pun minor sahaja.. Bagus untuk para mummy yang bf.."


No comments:

Post a Comment